2015. július 2., csütörtök

Las Vegas

Az elmúlt kicsit több mint egy hetet végre a jól megérdemelt nyaralással töltöttem. Sok volt ez a 9,5 hónap egy hét szabadság nélkül. Szóval 20-án, szombat délután felültem a vegasi gépre. A JetBlue társasággal repültem, ezt csak ajánlani tudom mindenkinek aki az USA területén szeretne repülni ugyanis olcsó, nem kell fizetni a feladott poggyászért és a gépen is kapunk enni-inni. Szóval ár-érték arányban az egyik legjobb. Na de elég a reklámból. Nagyon rövid, 1 és negyed órás út volt, mindenféle légörvény nélkül.
San Francisco a levegőből sem hazudtolta meg önmagát, minden külvárosában szikrázó napsütés, a város felett pedig óriási ködfelhő. Le is fényképeztem, ha esetleg valaki azt hinné csak eltúlzom a dolgokat :)
Az a fehér folt SF
Megjöttünk!

Amint beértünk Vegas légkörébe, eléggé meglepett, hogy a Strip (lényegében Vegas főútja az összes híres szállodával), azaz amiért mindenki a városba látogat valójában milyen kicsi is. Az egész város a sivatag közepén helyezkedik el, és a kaszinókon, hoteleken kívül tényleg nincs ott semmi, szerintem csak megszállott szerencsejátékosok és a hotelek dolgozói laknak ott. Miután 9 körül megérkeztem, úgy döntöttem megvárom Zsuzsit, aki útitársam volt végig. 11 körül befutott ő is, és elindultunk a hotelünkhöz, a Mandalay Bayhez. Az első sokk akkor ért minket amikor kiléptünk a légkondicionált reptérről az éjszakai forróságba és perzselő szélbe.
Nem volt sok idő, kb. 15 perc alatt oda is értünk aztán mivel fáradtak is voltunk, melegünk volt plusz a hotel óriási volt így kissé elkeveredtünk, de végül csak sikerült becsekkolnunk. A szobánkkal én annyira nem voltam megelégedve, mivel nem is a Stripre hanem a medencékre nézett és szinte a legalsó emeleten helyezkedett el, de hát ez van..legközelebb biztos rákérdezek még a becsekkolásnál hogy minden úgy legyen ahogy én akarom, elvégre ez Amerika mindig az van amit a vendég akar. Igazából úgyis csak aludni jártunk oda de akkor is, nekem ez végig bökte a csőrömet a kemény 1,5 nap alatt amit ott töltöttünk :D
Másnap reggel nyakunkba vettük a várost és nem meglepő módon észrevettük hogy bizony az éjszakai melegből nem lett hideg reggelre. Mivel a szállodánk a Strip végén volt, közel a híres Welcome to Vegas táblához így oda kisétáltunk. Az emberek szépen sorban állnak, lőnek pár képet és mennek is tovább. Nekünk nem kellett sokat várni, sorra is kerültünk és csináltunk képet az én telefonommal, Zsuzsiéval és a GoProval is. Nagyjából mindenhol ez volt a sorrend a hét folyamán, képekből nem volt hiány, az egyszer biztos.
Ezután úgy döntöttünk, hogy mi inkább annyit nem sétálnánk a tűző napon, vettünk egy 24 órás buszjegyet és azzal mentünk körbe a Stripen. Rövid idő alatt voltunk Egyiptomban, Párizsban, NewYorkban, Cirkuszban és még ki tudja hányféle szállodakomplexum előtt mentünk el. Vegasban a szállodák átlagban 5-8 évre vannak hitelesítve, utána lebontják és még nagyobbat, modernebbet, extrémebbet építenek a helyére.
Annak a tetején bizony hullámvasutak vannak
Első állomásunk a Stratosphere volt, ez arról híres, hogy jó magas és vannak hullámvasutak a tetején. Az X-Screamre ültünk fel, ami a világ harmadik legmagasabban lévő hullámvasútja a maga 264 méterével.

Ezután jó amerikai módjára egy iHopba mentünk, ami egy nagyon jó kis étterem, híres a palacsintáiról -ami rendesen kifogott rajtunk- aztán szép lassan visszasétáltunk/buszoztunk a hotelünkhöz.
Nem mentünk be egyik hotelbe sem, mivel annyi időnk nem volt, de kaszinót így is láttunk eleget. A reptéren, amíg vár az ember a csomagjára addig is tud félkarú rablózni de ugyanúgy a drogériákban is található nyerőgép.
Én vesztettem 5 dollárt, Zsuzsi pedig nyert egy kis összeget, a pénztáros csodálkozott is mikor beváltotta az automatás csekket, dehát a kis pénz is pénz. Nem pókereztünk vagy black jackeztünk, csak sima félkarú rablóztunk, de elég mókás volt ahogy próbáltunk rájönni, hogy mit is kell nyomni, húzni vagy tekerni, jót nevettünk még később is mikor visszanéztük a videókat, mivel nyilván fel akartuk venni ahogy bankot robbantunk (:
A nap hátralevő részét a strandrészlegen töltöttük, voltunk a hullámmedencében, a lassú folyóban és a bárt is meglátogattuk. Közben, mint kiderült az egyik volt gimis osztálytársam is a városban volt, szóval folyamatosan egyeztettünk, hogy mikor és hol találkozzunk, így laza 6 év után.
Sikerült egy-két promóter számát megszerezni, így estére még nem volt konkrét programunk amíg az egyik vissza nem írt, hogy akkor este 10, Omnia Club, Ceasar's Palace Hotel. Igen, ez az a Cézár Palotája a másnapos filmekből :)
Útban a hotel felé kaptunk egy kis ízelítőt a vegasi éjszakai életből, mindenféle szuperhősök, Darth Vaderek és Másnaposok filmszereplők mászkáltak az utakon és ami szerintem az USA-ban csak itt engedélyezett 18+ reklámok mindenhol, óriásplakátokon is.
A club előtt találkoztunk Dórival, a volt osztálytársammal és megint csak rájöttünk hogy milyen kicsi is a világ, hogy nem Hévízen, hanem Vegasban kell újra összefutnunk, de lehet hogy mi csinálunk valamit jól (:
A buli jól sikerült, de van az a mondás, hogy ami Vegasban történik az ott is marad..nos a részleteket megtartanánk magunknak. mindenesetre jól éreztük magunkat.
Másnap reggel már indultunk is tovább, felvettük a bérelt kocsit, bevásároltuk a szükséges dolgokat (sátor, hálózsák, ennivaló, VÍZ) és célba vettük a Grand Canyont.