2014. november 30., vasárnap

Hálaadás

Mivel az itteni barátaim nagy része valahol az ország másik részében tölti a hálaadást vagy csak simán nyaral, esetleg dolgozik ezért most van időm egy újabb bejegyzést írni :)
Az amerikaiak szerintem legnagyobb ünnepe a hálaadás. Gondolom mindenki hallott már róla, ez az a nap ami az evés-ivásról szól és még a karácsonynál is nagyobb a felhajtás körülötte. Ez a nap mindig november negyedik csütörtökére esik, de nagyon sok iskolában/munkahelyen a szerda már szünet, ugyanis aznap a legforgalmasabbak az utak, mindenki utazik valamerre. Na az én hostcsaládom nem akarta bevállalni a 8 órás utat, így hozzánk jöttek a környéken élő rokonok. A tradicionális menüben mindenképp van pulyka, krumplipüré, valami amiben édesburgonya van és pite, lehetőleg tökös pite. Nyilván kiegészítik ezt még ezer más étellel, de ezek nélkül nem igazi. Nos, nekem ezek alapján nem igazi hálaadásban volt részem, de annál jobb volt!
Nem szerettem volna a családdal tölteni a napot-a miértre majd egy egész bejegyzést szánok a közeljövőben- úgyhogy éltem egy kedves itteni magyar barátnőm meghívásával és velük ünnepeltem.
Elég nemzetközi csapat volt, de mégis többen voltunk magyarok, ugyanis a barátnőm két tesója is itt van látogatóban. Terveztem, hogy főzök valamit, de mondták, hogy felesleges mert annyi kajánk lesz, hogy tuti kajakóma lesz a vége, így rám csak az italok beszerzése maradt. Főételnek volt rakott tészta csirkével és sajttal aztán csirke spenóttal és sajttal töltve, frissen sült zsemle-féleségek, egypár köret. Desszertként ettünk pekándiós és tökös pitét valamint nutellás tortát. A nutella itt nagy kuriózumnak számít, ugyanis az amerikaiak annyira nem szeretik- tudom, elég érdekes ízlésük van kaja terén- mindenhol a mogyoróvaj van helyette. Szóval volt bőven választék. Jót ettünk és beszélgettünk aztán leültünk a nagyon kényelmes kanapéra és senki sem tudott megmozdulni :) 
Azonban minket nem olyan fából faragtak, eldöntöttük, hogy megnézzük a Black Fridaynak nevezett őrületet még csütörtök este. A BF a hálaadás utáni péntek és híres a nagy leárazásokról, ez a karácsonyi időszak hivatalos kezdete. Úgyhogy 8 óra körül kocsiba pattantunk -már csak hárman- és elnéztünk a közeli outletbe. Nagy meglepetésünkre nem volt annyira vészes a tömeg, én sokkal rosszabbra számítottam és egyébként nagyobb leárazásokra is. Pl a legtöbb ruhaboltban 30-40% kedvezmény volt de 1-2 helyen azért ki lehetett fogni jó dolgokat csak miután megláttuk a sort a kasszához rájöttünk, hogy nekünk inkább nem is kell az a nadrág/póló/akármi. Kijelenthetem, hogy büszke vagyok magamra, mert csak egy pólót vettem, ugyanis mindig az lebegett a szemem előtt, hogy nem fogok beférni a bőröndömbe. Éjjel 1-ig bírtuk, de hihetetlen tömeg volt már akkor és ami a legdurvább, nagyon sokan a páréves kisgyereket is vitték magukkal, sőt volt, hogy a babakocsi tele volt csomagokkal a gyereket meg vonszolták maguk után. Néha nagyon nem értem az embereket..
Tegnap, azaz szombaton ellátogattam a híres arlingtoni temetőbe, igaz nem saját akaratomból :) A középiskolai töritanárom megkérte a húgomat -aki ugyanabba a gimibe jár ahova én is anno- hogy ha belefér az időmbe menjek el és keressek meg egy sírt, fényképezzem le neki, mert ő könyvet ír az illetőről. Mivel szép idő volt és csak pár metrómegállóra van tőlem így elmentem. Ha az mondom, hogy óriási hely akkor nem túlzok. Buszok viszik körbe az embereket, több ezer sír/emlékmű van ott és ami számomra a legmorbidabb, a temetőnek van telefonos applikációja... A sírt végül ennek segítségével sikerült is megtalálnom, de akkor szembesültem vele, hogy bizony fűre lépni tilos, és mivel jó pár fegyveres katona járkált fel-alá inkább nem kockáztattam. Nyilván a sír kb. középen helyezkedett el, és még a legnagyobb zoommal sem kivehető, de legalább valamiért fekete volt és kitűnt a sok fehér közül. Szóval én megtettem a magamét, és remélem ezért legalább kap egy töri ötöst a tesóm:D
Ezután, ha már a környéken voltunk, benéztünk a közeli plázába, de tartottunk tőle, hogy a pénteki vásárlási őrület még folytatódni fog. Kellemesen csalódtunk, csak annyira volt tömeg ami egy átlagos szombat délután várható. A leárazások nagy része még érvényes volt, így egy pulcsival megajándékoztam magam. Épp egy üzletben voltunk, mikor hallottuk, hogy egy tömeg kántál valamit folyamatosan. Kinéztünk, és akkor vettük észre, hogy jön fel a metrómegállóból pár száz fekete ember transzparensekkel és minden egyébbel felszerelve, tüntettek az egyenjogúságért. Végigvonultak a pláza egész területén, aztán megjelentek a rendőrök és feloszlatták a tömeget.
A látszat most ellenem szól, de egyébként utálok vásárolni, most egy darabig nem is szeretnék bevásárlóközpont közelébe menni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése