2014. szeptember 5., péntek

Hello, Amerika!

Megérkeztem!
Az útvonal
Hétfőn, itteni idő szerint du fél3 körül szállt le a repülőm egy elég turbulenciamentes de hosszú út után. Az első út, a Bp-Bécs nagyon rövid volt, mindkét városban szakadt az eső, és az egész út kb. abból állt, hogy felszálltunk, kaptunk egy kávét és már meg is kezdtük a leszállást. Az amerikai út azért ennél kicsit hosszabb volt..A vámon és az interjús részen gyorsan átjutottam, szerencsére a csomagomra sem kellett pár percnél többet várni. Kellemesen csalódtam az Austrian Airlinesban, mert elég rossz véleményeket olvastam róla de nekem a kaja is tetszett és elég is volt, az egyetlen ami kifogásolható, hogy alig volt választék filmekből, zenékből a rendszerükben-legalábbis egy 10 órás úthoz semmiképp sem elég.
Kanada határai


DCnek az a része, amit eddig láttam tágas és tiszta, ami elsőre fucsa volt az az, hogy az összes metróállomás ugyanúgy néz ki, szóval nincs olyan, hogy kinézek az ablakon és megmondom melyik állomásra értünk be.
Washington Monument
Természetesen első körben a kötelező látnivalókat tudtuk le, mint a Fehér Ház, Monument, Kapitóleum, de azért még hagytam még jópárat a hátralévő időre is plusz leszakadt az ég és jól eláztunk. Az idő egyébként nagyon meleg és párás, bár szerintem a magas páratartalom csak az esőnek volt köszönhető, de nem túl kellemes. Természetesen minden zárt helyiség légkondicionált, de nagyon. Az egyik legjobb dolog itt szerintem, hogy a legtöbb dolog ingyenes a múzeumok, állatkert, kiállítások. Nagyon sok érdekes múzeum van, pl. az itteni természettudományiban játszódik az Éjszaka a múzeumban c. film de van kémmúzeum és igazából minden, amit el lehet képzelni.
A városban nincsenek felhőkarcolók, a Monumentnél nem lehet magasabb épület, persze a városhatáron kívül már azért akad pár.
A környék nagyon szép és rendezett -a barna téglás házakról nekem Anglia jutott eszembe- a házak átlagos méretűek, az autók azért már nagyobbak mint az otthon megszokottak, dehát ekkora utakon simán elveszne egy kisebb autó. Az utak nem vészesek, bár én vezettem már mindenfelé, így egyáltalán nem volt bennem félelem, bár tény, hogy a 4-5 sávos utakon jobban kell figyelni merre sorol az ember mert elég durván vezetnek és nagyon ritkán használnak indexet. 
Nemsokára elkezdem a Virginia állami jogosítványt, ehhez vizsgáznom kell elméletben és gyakorlatban és kész. Néhány dolog egészen más itt, pl a piros lámpánál lehet jobbra kanyarodni ha szabad az út. 
A másik, számomra meglepő dolog az a Potomac folyó mérete volt- ez szeli ketté DC-t az egyik partja Maryland államhoz tartozik a másik Virginia-, ugyanis én egy Duna méretű folyót vártam, de ez legalább 6x olyan széles.
Hétvégére tervezek egy kisebb felfedezőtúrát a környéken, van egy ingyenes kis troli ami körbevisz az érdekesebb részeken egészen a kikötőig. 
Jövő szombaton lesz egy találkozó a környéken lakó aupairekkel, ott végre megismerhetek még pár új arcot és elkezdhetem kialakítani az itteni szociális életemet is (:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése